torsdag 7 december 2017

Julklappstips från Gläntan

Nu ställer jag ut mitt konsthantverk på fyra ställen i Västsverige.

Nu kan du köpa något av mina egendesignade textiler på fyra platser: Midvinterfest i Uddevalla, Nääs Byggnadsvård i Floda, Vadsbo museum och Falbygdens museum. 
Det är sista gången jag deltar på Midvinterfest.  Nästa år blir i stället en helhjärtat satsning på nålbindning och i synnerhet Åslevanten. Det är 2018 hundra år sedan fyndet gjordes i Åslevanten mosse. 
Till Falbygdens museum har jag designat lite nya garner -handspunnen finull t.ex "Ranten" som finns att köpa i butiken.
Det finns även materialsatser till salu.
Härliga julfärger på stickade muddar i handspunnet silke och recycled silke.
Vanten Åsfrid kommer snart att finnas med beskrivning och materialsats....provstickar  just nu...Här med växtfärgat ullgarn. 
Nålbundna vantar med broderi. Ibland är det skönt att sitta och brodera som omväxling. 
Detta är en bild från min verkstad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar