lördag 24 november 2012

Korsnäströjan på Midvinterfest

Nu börjar Midvinterfest på Bohusläns museum

Idag börjar utställningen och jag har med min Korsnäströja som jag jobbat på i flera år!
Temat i år på utställningen är fest och färg. Jag har med mycket handspunnen ull i olika kvalitéer och färger, så är du på jakt efter riktigt fint hantverk - missa inte denna utställning.
Korsnäströja, modell från Finska Österbotten, äntligen färdig!
Den finns att köpa, storlek liten medium ungefär storlek 38.




Jag har arbetat mycket med tekniken pälsbältesvirkning och har även med två dräktväskor på utställningen, den ena är inspirerad av en bröstlapp från Tidaholm. Ni som har läst min artikel om Gran-Anna i GP vet vad det handlar om.....

Väskan till vänster är i traditionell stil och den till höger är i växtfärgat ullgarn i Tidaholmsmönstret.
Färgerna på denna har jag färgat in i exakt nyans efter förlagan. Jag håller även på att ta fram modeller som är efter Gran-Annas bröstlappar. Kika in här så kommer det längre fram!

1 kommentar:

  1. Hej Ingemo, vad är det som utmärker Korsnäströja, mönstret, färgerna eller att det är bade stickat och virkat? den är sa fin!
    Var kan jag läsa din artikel "Gran-Anna i GP"
    En stor kram , Patricia

    SvaraRadera